utorak, 26. kolovoza 2014.

Dan 9/90 - shake za doručak

Jučerašnji dan bi se mogao nazvati danom nutricionističkih savjeta. Izgleda da se ovaj blog polako pretvara u nutricionistički eksperiment, i to protiv incijalne volje autora. A ja sve što želim jest zavoljeti jutra i ustajati se ranije kako bih imao više vremena za stvari koje inače ili ne stignem, ili radim nekvalitetno poradi užurbanosti i/ili umora.

Kao što rekoh, problem s nutricionističkim savjetima je što su često oprečni pa ni uz najbolju volju nije moguće poslušati sve. A budući da je moj primarni cilj postati ranoranioc, trenutni jedini motiv za promijeniti način prehrane je smanjiti pospanost. Da, bilo bi lijepo izgubiti 10-ak kilograma, biti fit, imati redovitu tjelovježbu, manje kolesterola, uzornu krvnu sliku. Ali, po starom savjetu, jedno po jedno. Ako si zadam sve te ciljeve istodobno, ništa od svega toga.

Dakle, fokus je na hranu s niskim GI indeksom. Tablice se bez problema mogu naći na internetu, a evo kratkog prikaza na ovoj slici:


Naravno, ovo je samo reprezentativni uzrorak. Jučerašnji doručak je također bio low-GI, ali nije ispunio glavni cilj konzumacije obroka - sitost. Taj cilj bi se mogao ostvariti ili većom količinom istih namirnica (recimo 5 jaja umjesto dva) ili dodatkom ugljikohidrata, posebno kruha. 

Umjesto toga, odlučio sam krenuti u drugom smjeru i napraviti si ovakav doručak:


Evo i recepta:
  • 1/2 litre mlijeka iz mlijekomata (dakle, cca 5% m.m., ne ona vodica iz tetrapaka)
  • oko 220 g zobenih pahuljica
  • dvije banane
  • žlica meda (to je jedino što nema na slici, zaboravio staviti u kadar)
Sve ide u blender i drzzzdrzzzdrzzzdrzzzdrzzzdrzzz... gotovo.

Rezultat? Pa nije baš da sam sit kao da sam pojeo sendvič, ali je bolji osjećaj nego jučer. Manje mi se spava i osjećam da imam više energije. Ovaj doručak sam pojeo (popio?) oko 7:40, nakon povratka s mise. Malo je problem što sam do tada već pregladnio (u 5:30 popijem šalicu kave sa žličicom šećera i mlijekom), pa ću možda ubuduće pokušati ovaj obrok razlomiti u dva dijela, tako da najranije ujutro popijem 2 dcl, a onda oko 8:00 h ostatak. Ne znam samo gdje ću onda ubaciti kavu. Možda direktno u jutarnji shake :)

Inače sam se uredno ustao u 5:00, uz nešto manje od 7 sati sna. Sutra ću se namjerno probuditi kasnije, jer sutra kasno navečer putujem za Split s djetetom, a ne bih se usudio voziti tako dug put uz rizik da me savlada umor ili pospanost.

1 komentar:

  1. Vidim da je moj savjet rezultirao opakom gladi, pa je red da se oglasim. :)

    Kao što sam rekao, nema univerzalnih savjeta, i ono što odgovara jednoj osobi ne mora odgovarati drugoj. Jedan član obitelji, programer, kaže da mu je savjet od 4-5 manjih obroka dnevno nešto najgore što je ikad čuo, i otkad je počeo jesto 2 puta dnevno, masne mesne obroke, puno se lakše skoncentrira i znatno manje mu se spava. S druge strane, kolega koji sjedi do mene nema nikakav problem s tim da živi od sendviča i cigareta, i konstantno je produktivan, bez ikakvih većih fluktuacija u umoru i koncentraciji. Bavim se inače rekreativno trčanjem, i od vrhunskih trkača (ne baš profesionalaca, ali onih koji maraton odrade ispod 3h) sam čuo potpuno oprečne savjete o prehrani - od zobenih pahuljica i laganog peciva do jaja pečenih na svinjskoj masti.

    Nema druge nego eksperimentirati na sebi - a sigurno ti je jasno da eksperimentiranje zahtjeva puno mjerenja i kontrole na razne varijable.

    Sretno s potragom za idealnim doručkom! :)

    OdgovoriIzbriši